måndag 24 april 2017

Allra sista Konstrundan-dagen 2017

I söndags var det sista dagen för 2017 års Konstrundan och passade då på att besöka några fler konstnärer i Kivik, som genomgående höll en fantastisk kvalitet.
Allra först begav jag mig till Echi Aaberg och hennes Galleri Anima , något jag tänkt göra länge. Där stannade jag i över 1 h och diskuterade högt som lågt. Ovan hennes Tittut/Pekaboo i akryl.
Esperöds herrgård visade fantastiska trion Bo Hulthén, Thomas Larsson och Rose-Marie Qvarfordt vars Flicka med Pärla, Enhörning och Sällskap kan ses ovan.
I år var det Pernilla Persson Jahangiri som visade sin konst på Kiviks musteri. Ovan Synthesis II 
Vill verkligen passa på att tacka alla konstnärer som bjudit in till årets Konstrundan! Om jag haft bil skulle jag ha åkt runt mer och besökt fler av er men nu har jag åtminstone varit till nästan hälften av ÖSKGs medlemmar och ett antal fler ställen med!

Inga kommentarer: